сряда, 23 май 2012 г.

СЛЕДЯТ НИ КАКВО ЧЕТЕМ И СЛУШАМЕ

Агенцията GARB (GfK Aidience Research Bulgaria), която следи предпочитанията на телевизионната публика, разработва и тества система за измерването на читателския и слушателския интерес. Тя изисква хората да отговарят на въпроси за потреблението си през мобилен телефон. Изграден е и софтуер, който събира и обработва всекидневните данни, а също и клиентски софтуер за анализ на данните, пише в. "Капитал". .
Диверсификацията на аудиторията е била приоритет за рекламодателите и пиармените от както съществува медиен плурализъм. Подобни анализи биха таргетирали потребителите по-точно и подобрили ефективността на рекламните кампании. Особено в период в който печатните медии и радиостанциите продължават да губят рекламни приходи. 
Въпросът е дали пийпълметрията ще направи този тип медии малко по-конкурентни в сравнение с телевизията, по отношение на рекламни приходи. Или е най-краткият път към допълнителната консолидация на големите печатни и радиогрупи?  

Няма коментари:

Публикуване на коментар