сряда, 23 май 2012 г.

СЪВЕТИТЕ КОИТО ДАВА "БАЩАТА НА PR"

Бернайс помага на цигарената индустрия да се разрастне  

За политиката: При повечето избори вие можете да разчитате на 40 процента гласоподаватели, които са на ваша страна, и 40 процента срещу вас. Да спечелите колебаещите се 20 процента, е това за което служи публик рилейшън.

ВСЯКА PR СТРАТЕГИЯ ТРЯБВА ДА СЕ НАСОЧВА КЪМ ЧЕТИРИТЕ М: мисловната сила, мощта на човека, механиката и материалната подкрепа.

ТЕОРИЯТА за упоритостта: Може да промените нагласите на милиони, но е невъзможно да промените нагласите на един човек.

Как се ОПРАВДАВАТ ВИСОКИТЕ ТАКСИ: На базата на латинската фраза quantim meruit (толкова много, колкото човек желае).

Човекът или корпорацията са много по-склонни да направят това, което ги съветвате, ако им вземате високи комисионни, отколкото, ако им вземате малко пари.

БЛАГОДАРСТВЕНИТЕ ПИСМА СА ДОБРА ИДЕЯ: Фактът, че повечето хора вече не ги пишат, е най-съществената причинавие да ги пишете. Ако го правите, това ви превръща в специален и получателат ви запомня.

За НАЙ-ДОБРИЯТ НАЧИН ДА СПЕЧЕЛИТЕ НЯКОГО: Много е лесно да спечелите приемане на вашата гледна точка, като цитирате уважавани авторитети, излагате причините за вашия възглед и се позовавате на традициите, а не като казвате на някого, че греши.

НАЙ-ДОБРИЯТ НАЧИН ДА ПОЛУЧИТЕ РАБОТА: Проучете сферата на дейност, сведете избора си до една или две фирми, начертайте план за подобряване на бизнеса им, представете плана си пред висшите мениджъри и пишете достатъчно писма, така че човекът да ви запомни, но не толкова, че да иска да ви забрави. Искайте заплатата, която смятате, че заслужавате, и помнете, вие не просто си търсите работа, вие искате да направите кариера.

НАЙ-ДОБРОТО СЪОБЩЕНИЕ ЗА МЕДИИТЕ: Всяко изречение трябва да се състои от не повече от 16 думи и само от една идея.

НАЙ-ДОБРОТО МЯСТО ЗА НАМИРАНЕ НА ИНФОРМАЦИЯ: Обществените библиотеки

НАЙ-ДОБРАТА ЗАЩИТА СРЕЩУ ПРОПАГАНДА: Повече пропаганда

КАКВА Е ИСТИНСКАТА ЦЕЛ НА PR: Това е като да играеш билярд, където удряте топката, за да отиде към ръба, противоположен на дупката, а същност целта ви е да я вкарате директно в дупката.

Eдуард Бернайс

Едуард Бернайс, заслужил призванието си, допълва: “Чета “Playboy” поради същата причина, поради която чета “National Geographic”. Обичам да гледам места, които никога няма да посетя”.

Източник: кн. “Бащата на PR” от Лари Тай

Снимков материал: Интернет

Няма коментари:

Публикуване на коментар